Lorem ipsum
Lorem ipsum dolor sit amet

 

MEESTERZET

Tot de kern komen van jouw vraagstuk, daar helpen wij je bij. Of het nu gaat om visiebepaling, kwaliteitsborging of het opzetten van bijvoorbeeld interne trainingen. We helpen woorden over boord gooien, richting geven en zetten daarbij visualisaties in als dit meerwaarde biedt. Ook geven we trainingen in visualiseren, zodat je zelf de tools hebt om tot de kern van je vraagstuk te komen.








En wil je weten wat we precies voor jóu kunnen doen?

Komen tot de kernoplossing voor jouw vraag = vragen om maatwerk. Jij hebt namelijk een eigen context waarin de vraag speelt! Neem contact met ons op om dit samen te bespreken! Stuur een e-mail naar Metha (methafreriks@meesterzetvo.nl) of naar Afke (afkeberendsen@meesterzetvo.nl). 


Waarom wij?

We zijn kritisch. Vooral op ons eigen werk. We houden er van om onze tanden ergens in te zetten. Vooral in stukken die te groot, te taai of te droog zijn voor anderen.

We brengen details onder in ‘gemene delers’ en zorgen voorde rode draad. Vooral als alles in de knoop zit. We brengen nuchterheid en lol. Vooral als dat nodig is.




Een greep uit onze Meesterplaten...


Meesterplaat Link

Het doel van tussenvoorziening LINK is om niet-schoolgaande leerlingen terug te leiden naar school. Om dat voor elkaar te krijgen is ‘samen maatwerk’ noodzakelijk. 

Link heeft ons gevraagd het belang van goede samenwerking tussen LINK en school van herkomst voor een succesvol traject te visualiseren. En te laten zien wat de kern is van de begeleiding die LINK biedt.

 Er zijn niet veel woorden nodig om te zien hoe professioneel en bevlogen LINK dit aanpakt!




Meesterplaat Ondersteuningsteam

 Een Meesterplaat, oftewel een praatplaat, voor het ondersteuningsteam van scholen! 

Hoe kun je de praatplaat gebruiken? Het woord ‘praat-plaat’ verraadt het al een beetje.. 

Kruip met je ondersteuningsteam om tafel. Pak de plaat erbij en praat over jullie visie op ondersteuning. 

Waarom doen jullie de dingen die jullie doen? En past jullie manier van overleg daar dan bij? Wie doet wat (niet) binnen jullie ondersteuningsteam? Is helder welke stappen mentoren afleggen voordat ze een leerling inbrengen bij het ondersteuningsteam? Maar is ook helder welke route jullie als ondersteuningsteam vervolgens afleggen?

De praatplaat helpt hiermee jullie ondersteuningsteam richting en duidelijkheid te geven. En als het goed is, en alles ‘klopt’, past de puzzel in elkaar.





Stappenplan Formuleren van leerdoelen

Hoewel het werken met leerdoelen in het onderwijs voor velen gesneden koek lijkt, blijkt het formuleren van goede leerdoelen nog geen sinecure. Vandaar een stappenplan om de essentie van het juist formuleren van leerdoelen in beeld te brengen.  



 


KIJK OP LINKEDIN VOOR MEER MEESTERPLATEN EN NIEUWS OVER MEESTERZET.